dimarts, 12 de març del 2013

Panets de cereals i llavors

La meva activitat culinària va sempre per etapes. Una temporada no faria res més que galetes i una altre no aturaria de fer pa... Ja ho anireu veient!!
En una temporada dedicada al pa, em vaig comprar el llibre "Pan" de Xavier Barriga i ara des de fa uns mesos, el meu berenar de cada matí està composat per un panet de cereals i llavors del llibre.






Cal dir que l'aspecte que tenen els panets a la foto del llibre és un poquet diferent a com em queden a jo, però de gustet són la mar de bons!

Au idò, anem a per la recepta.


Ingredients:
- 325gr de farina
- 50gr de farina de sègol (centeno)
- 75gr de farina de blat integral
- 50gr de farina torrada
- 10gr de sal
- 5gr de malta en pols
- 350ml d'aigua teba
- 10gr de llevat
- Llavors variades al gust

Al llibre indica una manera més complicada de fer la pasta però no ho he trobat còmode i ho faig a la meva manera... Tal vegada és per això que no em queden iguals... Me perdoni el senyor Barriga si li destrosso el mètode!!
Primer torram a una paella els 50gr de farina que ens indica fins que tingui un coloret daurat. Després mesclem a un bol els diferents tipus de farina juntament amb la sal i de banda fonem amb aigua calenteta la malta i quan ha refredat una mica hi fonem també el llevat. Ho mesclem amb les farines i ho pastem fins a aconseguir una pasta ben lligada.
Qual la tenim llesta hi afegim les llavors i tornem a pastar a fi de que es ben mesclin i n'hi hagi prou per tota la pasta. Ho deixem tovar una hora.
Una volta ha doblat el seu volum el dividim amb porcions iguals, d'uns 80 o 90 grams, preparem la forma dels panets i els posem a la safata del forn. Els banyem amb l'ajuda d'un pinzell banyat d'aigua i els arrebossem amb més llavors a fi de que quedin ben carregadets. Li feim un parell de talls transversals a cadascún i els deixem tovar una altra hora.
El hem de coure amb el forn preescalfat a 200ºC una mitja hora o fins que tinguin el color desitjat.





Bon profit!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada