diumenge, 10 de març del 2013

Crespellines


No voldria fer-me pesada però..., seguim amb la rebosteria menorquina.
La recepta d'avui són les crespellines, una altra espècie de galeta que permet ser mullada en la llet... Ja sabeu que això a casa és moooolt important. 
És una recepta que em va donar la meva sogra que és tota una experta amb cuina tradicional menorquina.
És molt senzilla de fer i duu ben poc temps. Només es tracta de mesclar els ingredients i anar aprimant la pasta per tallar-la amb el motlle.

Ingredients:
- 600gr de farina 
- 250gr de sucre
- 1 ou
- 50gr de sèu
- 1 cullerada de carabonat
- 1/2 got de llet

Mesclem tots els ingredients dins un bol fins a aconseguir una pasta lligada. Al principi sembla que no s'han de mesclar bé però amb l'escalfor de les mans el sèu es va integrant amb la farina i poc a poc aconseguim una pasta de la textura adequada.
Una volta tenim la pasta feta, n'anem agafant trossets i l'aprimem fins a deixar-la d'uns dos milímetres de gruixa. Tallem amb l'ajuda del motlle aconseguint la forma de les crespellines i les anem posant a la safata del forn.
Han de coure a uns 180-200ºC amb el forn dalt i baix uns 12 minuts o fins que tinguin un coloret torrat.





Bon profit!

1 comentari:

  1. Hola Maria,t'acap de descubrir i m'agradaria posarme en contacte amb tu per email o per face.m'encanta el teu blog i esteim cercant blogs menorquins per reunirmos i comentar receptes menorquines.
    el meu email es sonbelloquetnou@hotmail.com o el meu face es Ague Pons Villlalonga.
    Moltes gracies.

    ResponElimina