dimarts, 26 de novembre del 2013

Baguettes




Sóc una superfan del Canal Cocina ja ho sabeu i el meu darrer programa estrella es "Los panes de Paul Hollywood". M'ha encantat veure amb quina facilitat pasta el pa aquest senyor i els pans fantàstics que ens ofereix. 
La setmana passada vaig rebre algunes demandes de pa per a poder fer bocates i al veure-ho al programa vaig decidir que m'havia de posar en marxa.
Ja veureu que és una recepta molt fàcil i el resultat és fabulós. La original permetia només aconseguir dues barres però jo l'he modificada per a aconseguir-ne el doble. Posaré la recepta que he fet però si algú ho vol provar i vol començar per la original, cliqueu aquí.

Anem per la recepta.

Ingredients:
- 600gr de farina de força
- 10gr de sal
- 30gr de llevat 
- 60ml d'oli d'oliva
- 360gr d'aigua

Primer hem de mesclar els ingredients secs (farina i sal) i hi afegim l'oli d'oliva i el llevat. Poc a poc hi anem afegint aigua fins a obtenir una pasta elàstica i una mica enganxosa. Com que és una pasta més bé blana, és convenient pastar-la amb la màquina.
Una volta tenim una pasta ben lligada, això ens durà uns 10 minuts, la posem en una superfície espolsada amb farina i li donem un parell de voltes i formem una bola i deixem reposar en un bol untat d'oli unes dues hores.
Passat aquest temps, dividim la pasta en 4 parts iguals i formem les baguettes. La manera de formar-les és aixafant primer la bola de pasta i estirant dues puntes per donar-li forma ovalada. Després hem de plegar la pasta com un sobre i anem enrodillant fins a formar un xurro que hem d'anar rodant fins a obtenir la forma de la barreta de pa.
Aquí teniu un vídeo de com formar les baguettes. Perdonau la qualitat, i l'audio! ; )



Les posem a la palangana de forn i li fem tres talls amb l'ajuda d'un ganivet. Deixem tovar una hora més i ja estaran a punt per coure.
Les posarem al forn a 220ºC una hora.


Bon profit!



3 comentaris: