diumenge, 13 d’octubre del 2013

Barretes rústiques


 




És habitual que una vegada a la setmana la casa estigui impregnada d'una oloreta de pa acabat de coure. El meu marit li agrada menjar el pa casolà i normalment els dimarts ens posem a pastar per poder tenir cócs per cada matí berenar. Sí, sí.... per qui no ho hagi sentit mai, a Ciutadella menjam cócs en tost de bocates. ;)

El món del pa és fascinant. Tinc pendent ben explorar-lo i experimentar i per això tinc a la meva biblioteca uns quants llibres que fan cua. Ja m'hi posaré.
La recepta d'avui la vaig començar a preparar fa un parell d'anys quan la vaig veure al bloc "Ma petit boulangerie". Al llarg d'aquests anys l'he adaptada i feta a la meva manera per això no es correspon a la recepta original.

Anem a la recepta:


Ingredients:

Per a la pasta fermentada:
- 250gr de farina de força
- 175gr d'aigua
- 5gr de sal
- 10gr de llevat

Per a la pasta dels cócs:
- 900gr de farina de força
- 550gr d'aigua
- 15gr de sal
- Tota la pasta fermentada, uns 420gr + o -

Un dia abans de pastar els cócs prepararem la pasta per a fer la massa mare posant tots els ingredients a un bol i mesclant-los fins a obtenir una massa homogènia. Ho tapem amb un plàstic i ho deixem reposar al frigorífic fins a l'endemà.
Hem deixat reposar tot un dia la pasta preparada i ja ens podem posar amb la pasta per als panets. 
Mesclem primer la farina i l'aigua amb la sal, i ho deixem reposar uns 15-20 minuts.Hi afegim las massa mare i ho remenem amb la pastadora uns 5 minuts a velocitat lenta i després uns 10 minuts més a velocitat mitjana. Una volta mesclat, ho deixem tovar unes 2 hores com a mínim dins el bol.

Pasta acabada de mesclar
Pasta després de tovar 2 hores









Preparem la superfície de treball amb un bon munt de farina, hi posem la pasta damunt, i l'estirem fins a obtenir una serp de la pasta de manera que ens quedi d'uns 5 centímetres d'ample.

Apunt de fer els talls per a formar els cócs

Tallem trossos de pasta de la mida que ens interessi. En el meu cas faig talls més o manco iguals de manera que em surtin 8 trossos d'uns 200 grams. Els donem forma de cóc i els deixem tovar a la safata de forn almenys uns 90 minuts més.

Panets apunt de tovar
Panets apunt de tovar
Cócs tovats

Els posem al forn, preescalfat a uns 200ºC, durant més o menys una hora.




Bon profit!

1 comentari:

  1. Quan vinguem a berenar a ca teua, que esper sugui prest, en pots fer!!! Semblen molt bons!!!

    ResponElimina